woensdag 27 februari 2013

Lekkers

Omdat ik bijna altijd trek heb in wat lekkers heb ik besloten om dan ook iets lekkers te maken. En wat is lekkers? Pindarotsjes! Het is heel eenvoudig. 

Benodigdheden:
- ongezouten pinda's
- chocoladereep naar keuze (in mijn geval puur)

De chocolade smelt je au bain marie. Je roert de pinda's er door heen tot ze helemaal bedekt zijn met chocolade. Vervolgens schep je met een lepel kleine porties op een stuk bakpapier en laat het een uur opstijven in de koelkast. Klaar! 

Het is verstandig om puur- of melkchocolade te nemen, hoe puurder de chocolade hoe minder goed het smelt. En het is ook heel verstandig om ongezouten pinda's te nemen. In mijn geval had ik nog een zak gezouten pinda's in de kast liggen die ik op wilde maken. Er zat niet veel zout meer op de pinda's zelf maar helaas nog wel onderin de zak. Dat heb ik per ongeluk bij het mengsel gegooid waardoor het iets te zout heeft uitpakt. Om dit te voorkomen kun je de pinda's eerst zeven om het zout van de pinda's te scheiden. 



Eergisteren heb ik ook nog een kaart gemaakt. Deze zet ik later op mijn blog omdat het anders geen verassing meer is voor de jarige!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten