maandag 25 maart 2013

Typemachine

Afgelopen zaterdag was er weer een rommelmarkt voor het goede doel. Het was snijdend koud maar ondanks dat is er weer een groot bedrag opgehaald. Toch fijn dat je daar je steentje aan bij kan dragen. En je krijgt er ook nog leuke spullen voor terug! 

Zoals jullie kunnen lezen spreekt dit lettertype mij aan en ik heb ook een stempelsetje om teksten mee te maken. Maar laat die nu niet compleet zijn. Elke keer weer jammer als je na lang zoeken bijna alle lettertjes bij elkaar hebt en er net eentje mist. Zo kwam ik op het idee om een oude typemachine aan te schaffen. Mijn zoektocht op de online markt heeft niets opgeleverd maar laat er zaterdag nou wel één tussen de rommel staan! Omdat ik niet veel verstand heb van die dingen dacht ik dat het lint er niet meer op zat maar omdat het er verder nog goed uitzag toch meegenomen. Vandaag heb ik de typemachine nog eens beter bekeken en het lint zit er nog in, alleen wel een beetje uitgedroogd. 

Vanmiddag heb ik de machine verder getest en een recept getikt voor heerlijke appelkruimelkoek die ik dit weekend heb gemaakt. Oude tijden herleven bij het horen van de 'ping'. En ik besef me hoe snel ik gewend ben geraakt aan de backspace toets op de laptop. Leuk om weer eens mee te maken, ook ik heb eerst nog leren typen op een soortgelijke typemachine. Nu nog wat meer oefenen met het goed uitlijnen van de tekst...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten